Efekty Podprogramu 2018

PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020

operacyjny

PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020 JEST WSPÓŁFINANSOWANY Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU POMOCY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM PODROGRAM2017

EFEKTY PODPROGRAMU 2018

2018-Kielce

1. Bank Żywności w Kielcach realizował Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2018 współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie wrzesień 2018 – czerwiec 2019.

2. Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:

      • warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, powidła śliwkowe);
      • skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
      • mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
      • mięsne (szynka drobiowa, szynka wieprzowa mielona, pasztet wieprzowy, kabanosy wieprzowe, filet z makreli w oleju),
      • cukier (cukier biały, miód wielokwiatowy),

      • tłuszcze (olej rzepakowy),

      • dania gotowe (gołąbki w sosie pomidorowym).

3. Współpracowaliśmy z 40 Organizacjami Partnerskimi Lokalnymi z terenu województwa świętokrzyskiego.

4. Pomoc żywnościowa trafiła do 22 249 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej z terenu województwa świętokrzyskiego.

5. Wydaliśmy osobom potrzebującym:

    • 1040 ton żywności
    • 82 870 paczek żywnościowych
    • 69 606 posiłków

6. W ramach Podprogramu 2018 realizowaliśmy również działania towarzyszące skierowane do osób korzystających z pomocy żywnościowej. W ramach tych działań przeprowadziliśmy łącznie 183 warsztaty edukacyjne, w których wzięło udział 3 976 osób.

7. Rodzaje warsztatów:

    • Ekonomiczne – 58 spotkań dla 1159 uczestników
    • Żywieniowe – 33 spotkań dla 736 uczestników
    • Kulinarne – 75 spotkań dla 1724 uczestników
    • Niemarnowanie żywności – 17 spotkań dla 357 uczestników